«Όποιος είναι του Χριστού είναι καινούργιο δημιούργημα, τα παλαιά πέρασαν, όλα έγιναν καινούργια» (Β’ Κορινθ. 5:17).
Τι σημαίνει να γίνεις ένα καινούργιο δημιούργημα; Σημαίνει μια ριζική, επαναστατική, τέλεια αλλαγή, που συμβαίνει στη ζωή του ανθρώπου εκείνου, ο οποίος πιστεύει στον Ιησού Χριστό, μετανοεί που ζούσε μακριά Του και Τον δέχεται στη ζωή του με πίστη και αφοσίωση. Το αναφέρει ξεκάθαρα και η ακολουθία του αγίου βαπτίσματος. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό. Ο Χριστός κάνει τον άνθρωπο καινούργιο δημιούργημα, με μετάνοια και πίστη στο σωτήριο έργο Του επάνω στο σταυρό.
Το καινούργιο δημιούργημα έχει καινούργια φύση. Η παλαιά φύση αντιπροσωπεύει την κακή και άσχημη ζωή του παρελθόντος. Κακές εμπειρίες, κακά αισθήματα, κακές σκέψεις, κακές πράξεις και κακές συμπεριφορές, που κάνουν τον άνθρωπο δυστυχισμένο. Αυτή είναι η κατάσταση εκείνου που δεν είναι καινούργιο δημιούργημα. Η αλλαγή της κακής φύσης του ανθρώπου σε καλή φύση Θεού, δεν μπορεί να γίνει από τον ίδιο τον άνθρωπο και το περιβάλλον του. Μπορεί να γίνει μόνον από τον Θεό, που είναι Παντοδύναμος και Πανάγαθος.
Ο Ιησούς Χριστός μάς δίνει τη λύση με την ιστορία του σοφού Φαρισαίου Νικόδημου, στον κατά Ιωάννη άγιο Ευαγγέλιο (3:1-3):
«Κάποιος από τους Φαρισαίους, που λεγόταν Νικόδημος, άρχοντας των Ιουδαίων, ήρθε στον Ιησού νύχτα και Του είπε: “Διδάσκαλε, ξέρουμε πως ο Θεός σε έστειλε να διδάξεις, γιατί κανείς δεν μπορεί να κάνει αυτά τα θαύματα που κάνεις εσύ, αν ο Θεός δεν είναι μαζί του”. Ο Ιησούς του είπε: “Σε βεβαιώνω, πως αν δε γεννηθεί κανείς ξανά, δεν μπορεί να δει τη βασιλεία του Θεού”».
Η γέννηση ξανά από τον ουρανό είναι το καινούργιο δημιούργημα που κάνει ο Θεός τον άνθρωπο. Ο άνθρωπος χρειάζεται γέννηση από πάνω, από τον Θεό. Δεν χρειάζεται συμβουλές, ούτε ανθρώπινες προσπάθειες και καλά έργα. Χρειάζεται η δύναμη του Θεού να έρθει στη ζωή του και να τον αλλάξει. Χρειάζεται να γεννηθεί από τον Θεό.
Ο τέως Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πειραιώς, στο περιοδικό «Πειραϊκή Εκκλησία», στο τεύχος Μαΐου 1997, σελ. 5, γράφει: «Μόνον ο Αναστημένος Χριστός δίνει ανάσταση και ζωή στον άνθρωπο. “Εν ουδενί άλλω εστί σωτηρία.” Σωτήρας αληθινός άλλος δεν υπάρχει. Ο Χριστός είναι ο Ένας και Μοναδικός, ο ενανθρωπίσας Κύριος, ο Νικητής του θανάτου, ο Αναστάς Ιησούς, η αυτοζωή, Αυτός που ήλθε “ίνα ζωήν έχωμεν και περισσόν έχωμεν”».
Είμαστε τα τελειότερα δημιουργήματα της γης και έχουμε αιώνιο προορισμό. Όμως έχουμε αποτύχει να ζούμε ως τα τελειότερα δημιουργήματα. Γι’ αυτό χρειαζόμαστε να επιστρέψουμε στον Θεό. Το περιοδικό «Ζωή», τ. 17.12.89, αναφέρει: «Ο Ιησούς Χριστός ήλθε να μας κάνει νέα ζύμη. Να μας απαλλάξει από την παλαιά ζύμη της κακίας και αμαρτίας. Να μας κάνει νέο δημιούργημα. Νέους ανθρώπους» (Β’ Κορινθ. 5:17).
Ο Θεός είναι καλός. Είναι αγάπη. Δεν ευθύνεται που ο καθένας μας τραβάει το δικό του δρόμο της αποστασίας. Ο Χριστός, για να μας σώσει, κατέβηκε στη γη μέσω της ενανθρωπίσεως από την Παρθένο Μαρία και ανέβηκε στο σταυρό για να χύσει το αίμα Του για τις αμαρτίες μας. Το πιο όμορφο χωρίο της Αγίας Γραφής μάς το εξηγεί: «Τόσο ο Θεός αγάπησε τον κόσμο, ώστε έδωσε το Γιο Του τον Μονογενή για να μη χαθεί όποιος πιστεύει σ’ Αυτόν, αλλά να έχει ζωή αιώνια» (Ιωάν. 3:16).
Ο Θεός έδωσε το Γιο Του, ώστε εμείς με μετάνοια, με αναγνώριση της αμαρτωλότητάς μας και με πίστη στον Χριστό να γίνουμε καινούργιο δημιούργημα.